اگر مادر باشی میفهمی دلنوشته ای از ته قلبم

loading...

الهه فاخته

چندسالی هست که بعضیها دلم را میشکنند، آن هم بی رحمانه میگویند تو مادر نیستی، نمیتوانی بفهمی! میگویند تو مادر نیستی تا اضطراب و استرس مارا بفهمی میگویند تو مادر نیستی تا .... نمیدانم تصور آنها از

جستجو در سایت الهه فاخته
جستجو در سایت الهه فاخته


در اين سایت
الهه فاخته بازدید : 235 جمعه 27 تیر 1399 نظرات (1)

چندسالی هست که بعضیها دلم را میشکنند، آن هم بی رحمانه

میگویند تو مادر نیستی، نمیتوانی بفهمی!

میگویند تو مادر نیستی تا اضطراب و استرس مارا بفهمی

میگویند تو مادر نیستی تا ....


نمیدانم تصور آنها از مادر بودن چیست!؟ زاییدن است؟ خب گربه هم میزاید، سگ هم میزاید، موش هم میزاید. تمام پستانداران میزایند

تمام پستانداران به فرزند خود شیرمیدهند.


چندی پیش دیدم گربه ای، بچه اش را به دندان گرفته و به بیمارستان آورده. تا بلکه محبت بی دریغ انسان شامل حالش شود.

چندی پیش سگی را دیدم که بالای فرزند خود غمگین نشسته وناله میکند، انسانی برای کمک آمد اما قصد حمله داشت! او اعتماد مادر را جلب کرد و فرزند را با علم ومحبت بی دریغش درمان کرد.

ذات مادر محافظت است. این ذاتیست. این در ذات زن است

ومن یک زن هستم.

ذات انسان خوبیست! ومن یک انسان هستم.

آیا خدا به خودش فخر میورزد؟ ذات من و تو به خدا میرسد که اشرف مخلوقات شده ایم.


بقیه اگر مادر باشی میفهمی در ادامه مطلب ... 

 

خوشبختی زندگی در لذت و آرامش است. فرزند و پول و مال و جاه. لذت است... تو مرا برای لذت خود میچزانی؟

درست است من مادر نیستم، وشاید هرگز مادر نشوم اما فکر میکنم مادر بودن، یادآوری عشق خدا به مخلوق است. عشق که گفتنی نیست. عشق که فروختنی نیست! اگر عشق تو به عنوان یک مادر واقعیست چرا با آن سعی داری قلب کسی رابشکنی؟

 

چیزی از من بخواه، من از خدایم برایت میخواهم، خواهی دید به شب نرسیده مستجاب میشود. حالا تومرا بخاطر مادرنبودنم مواخذه میکنی؟ بخاطر لذتی که خود داری؟ مادربودن آرزوی من نیست چون من ذاتا عشق مادرانه یابهتراست بگویم عشق الهی در دل دارم و برگزیده ام. عشق مادر از عشق الهی بالاتر نیست بلکه یادآور آن است.

تو اگر مادر واقعی باشی، هیچوقت کس دیگر را متهم به مادرنبودن نمیکنی.

زاییدن از آن تمام پستانداران است، تو اگر مادر واقعی باشی هیچگاه دل کسی را نمیلرزانی چون خدایی که به تو فرزند داده میتواند به آنی فرزندت را از تو بگیرد!

ودرآخربگویم. خداوند دنیارا پراز تکرار کرده است تا ذهن فراموشکار انسان بعضی چیزها را ازیاد نبرد!

 

چون چیزی که انسان را اشرف مخلوقات کرده نه عشق است، نه مادر بودن ونه گذشت و.. بلکه قدرت تفکر و قدرت انتخاب است. قدرتهایی که میتوانند یک جهان را متحول کنند.

پس به ذات خودت فخر نفروش چون ذات همه ما اصالتا به خالقمان میرسد.


  • یاحق
  • الهه آجرلو - فاخته
کپی از متن,شعر و دلنوشته ها با ذکر اسم الهه فاخته امکان پذیر است .... از اینکه حق کپی رایت را رعایت میفرمایید بی نهایت سپاسگزارم♥ برچسب ها: دلنوشته اگر مادر بودم باشم , مادر ,
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سید محمد در تاریخ 1399/06/20 و 18:11 دقیقه ارسال شده است

احسنت
پاسخ :
پاسخ :


کد امنیتی رفرش
الهه فاخته درشبکه های مجازی

 


دوستان عزیز میتوانید من را ( الهه فاخته ) در شبکه های مجازی اینستاگرام , تلگرام و آپارات با یوزر elahe_fakhteh دنبال کنید 

الهه فاخته
Profile Pic


 به نام آرامش قلب ها

عزت دست خداست

زندگیتو با امید ادامه بده , همیشه یه راهی هست


سلام به سایت رسمی الهه فاخته خوش آمدید


در این سایت شعرها , دلنوشته ها , کتاب ها , دکلمه ها و اشعار الهه فاخته رسانه می شود .

 

 الهه فاخته  ( مستعار ) متولد 1366 شاعر معاصر و نویسنده , گاهی خوانش شعر و دلنوشته انجام میدهد , استاد  و داور رسمی تکواندو و کیک بوکسینگ است.


 

من، فاخته .... صاحب قدرت قلم، هرچه دارم از خالق دارم
سالهای باقی عمرم را از "حق" الهی مینویسم

می خواهم پرواز کنم چون پرنده ای آزاد رها و اوج بگیرم تمام شاعرانگی من در حس مشترک است حسی بین قلب من و تو من به پرواز ایمان دارم یا حق !


 پینوشت : زندگی آنقدر ها هم پیچیده نیست که دنبال دلیلش بگردیم .

شاد بودن , عاشق بودن و حال خوب داشتن و درستکار بودن شاید نتیجه سختی هایی باشد که هر انسانی در زندگی خود خواهد داشت تا بالاخره به آن خواهد رسید .

یا حق 

الهه فاخته



اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از چه طریق وارد سایت الهه فاخته شدید ؟